Krokar

På måndag börjar en ny termin i skolan och jag känner mig fruktansvärt opepp. Förra terminen gick jag ut med ett A och två B, vilket är bra även om jag måste medge att jag är grymt besviken över mina B'n. Jag tyckte jag jobbade hårt förra terminen men eftersom det inte räckte hela vägen vet jag att jag måste jobba ännu hårdare denna och det är inget jag ser fram emot. Under mina lediga veckor har jag kunnat spendera så mycket tid med Castor och jag vill inte byta ut min extra tid med honom mot skolan.
Även om jag bara har tre halvdagar i veckan i skolan så har jag lagt upp pluggtid mån-fredag mellan 9-16, vilket betyder att jag under dessa timmar (bortsett från en timmes lunch) inte gör någonting annat än studerar. Även om Castor befinner sig i lägenheten med mig så kan jag inte ägna honom någon uppmärksamhet :(
 
Inte nog med att jag är opepp på att plugga pga ovanstående anledningar, vi ska dessutom inleda terminen med att läsa om cancer.. såklart. Eftersom jag för tillfället är övertygad om att jag har cancer (och innerligt hoppas att jag bara är hypokondrisk) så undviker jag allt som har med cancer att göra. Jag vet att när vi väl börjar läsa om det så kommer jag börja känna av en hel drös med diverse symtom och det kommer framkalla massor med ångest.
Att studera sjukvårdsinriktat är inte särskilt smart om man är hypokondriker har jag märkt...
Jag har funderat på att försöka få en tid på VC så jag kan få min cancer bekräftad (eller inte) så jag att jag sedan kan plugga i lugn och ro..
 
Anyway, här är Castors klocka efter att jag hängde upp den i hans rum =) Den låter mkt illa...
 
 
Jag gav Castor ett hänge med krokar från TGR i julklapp som jag hängde upp i lagom höjd i hallen. Tanken är att Castor, när han blivit lite större, själv ska kunna hänga upp sina jackor där.

 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback