Klocka

Jag hatar när det är stökigt och får lite smått panik när det ligger saker överallt (allra helst matrester). Med småbarn i huset är det svårt att hålla rent överallt, vilket jag också var medveten om redan innan Castor föddes. Därför satte jag tidigt upp ett par för mig viktiga regler.
 
1. Man äter endast i köket och vid matborder. (Här finns några få undatag, som när man får välling eller när mamma och pappa käkar snask framför tv. Då kan man äta i soffan etc.)
 
2. Vardagsrummet och mammas och pappas sovrum skall vara lekfritt! Man hoppar inte soffan och inte i sängen och man springer inte runt och river bland saker. Här inne tar man det lugnt!
 
Tack vare dessa två regler kan jag hålla lägenheten (bortsett från köket) fritt från intorkade matrester och jag får två rum som alltid är städade och rena och där jag kan komma till ro när det är kaos överallt annars.
 
However, när Castor varit så liten har det inte fungerat helt med att hålla leken utanför vardagsrummet eftersom vi har suttit med tv'n på medan han krupit runt och klättrat. Nu har Castor dock fått så himla mycket nya saker att jag kände att det var dags att börja begränsa leken till hans eget rum.
Så, på dagarna brukar jag numera stänga in oss där inne med radion på så Castor kan leka med sina saker medan jag sitter och viker tvätt eller plockar med något annat.
Vad jag upptäckt dock var att jag saknade en klocka. Självkart har jag en på mobilen (när jag kan hitta den) men det är så skönt och enkelt med en väggklocka.
Och då kom jag på att jag hade en skitful gammal klocka som jag kunde göra om!
Så igår skapade jag magi!
Med lite akrylfärg och några klistermäkren gjorde jag om klockan. Själva "ramen" målade jag i silver ifall det inte syns ordentligt =) Jag imponeras faktiskt av mig själv. Näst efter Castor är det här nog det bästa jag gjort. ;) Nej men skämt osido. Jag är nöjd.
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback