Bajsblöja & McD

Efter nästan två veckor av konstant pluggande unnade jag mig idag en ledig eftermiddag.
Kim, jag och Castor följde med Amanda, Linus och Zackarias när de skulle till Myrornas. 
Efter myrornas begav sig hela gänget till Mcdonald's.
Mitt i maten bestämde sig castor för att bajsa och efter en stund skulle jag såklart titta om det hade kommit något. Det hade det. En hel del. Ända upp på ryggen hade bajset hamnat, och under mina naglar när jag skulle titta efter. Haha!
Det var blött och mosat och luktade illa. Det var läge för ett blöjbyte.
Jag började rota igenom skötväskan efter våtservetter. Där fanns inga. Frågade amanda om de hade några. De hade inga med sig. Äh, fuck it. Tänkte jag. Det finns papper och vatten på toan. Började rota efter blöjor. Det fanns inga. Frågade amanda och de hade såklart inte heller några med sig. 
Jag tänkte: Jag torkar ur den gamla och så får den återanvändas så gott det går. 
Kim sa att toaletterna kostade 5 kr. Så jävla dumt! Är det nödläge så är det! Man ska fan inte behöva betala för toaletten.
Det är dyrt som fan att gå på stan och vara gravid. Jag var tvungen att kissa var femte minut när jag väntade castor. Toa ska vara gratis!
Jag hade ingen femma på mig, men som tur var så hade faktiskt amanda det. Någon funktion skulle hon väl fylla den där ödesdigra eftermiddagen.

Kim fick följa med för att assistera vid blöjdbytet då jag bedömde att det skulle bli ett rktigt messy sådant. Det blev det och blöjan gick absolut inte att rädda.
Ner i sopkorgen. 
Jaha vad gör vi nu? Jag kom på att jag kunde ha lite bindor i skötväskan. Så jag lämnade toaletten och sprang iväg för att hämta dem. Hela norrköpings fjårtiskår satt utanför och jag är ganska säker på att den stank som samlats inne på toaletten måste ha följt med mig ut och deras bord låg mitt i skottlinjen. Den heta disskussionen om världsliga problem tystnade tvärt. De gav mig konstiga blickar. Odören som träffat dem måste ha känts fruktansvärd för en ovan näsa.

I skötväskan fanns inga bindor. Däremot hade vi massa handdukar och andra trasiga tygstycken med oss och jag tog med mig dem tillbaka till toaletten i hopp om att vi skulle kunna göra något vettigt med dem.
Jag använde fantasin och skapade en supersexig provisorisk blöja till Castor. Haha stackarn så han såg ut när vi lämnade toaletten med tygbitar och handukar hängandes över byxkanten. Knappt så det gick att ens knäppa byxorna då tyget blev så stort och klumpigt. 
Men det fyllde sitt syfte och han höll sig torr hela vägen hem. Efter att vi hade ätit upp såklart!

Här nedan följer lite bilder som illustrerar några händelser som ägt rum den senaste veckan..

Av någon anledning har jag massa krokar hemma som ligger och skräpar, så jag passade på att skruva upp denna i köket så jag kunde hänga alla castors en miljon hakklappar på ett lämpligt ställe. Ska måla skruvarna svarta någon dag då energin och tiden infinner sig ^^

 
 
 
"If it fits, I sits" tänkte Snuffe och klämde ner sig i hennes och Fettots leksakslåda.
 
Castor sträcker sig efter lödkolven som ligger mitt i Kims sladd och nörd arsenal. Det lämpligaste och barnvänligaste stället i hela lägenheten.
 
Castor har börjat äta min och Kims mat nu så denna dagen blev det pannkakor!
 
 
 
 
 
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback