Vecka 16 (15+0)

Idag gick jag in i vecka 16 (15+0) och bjuder därför på denna graviditets första, om än inte så häpnadsväckande, magbild =) Någonstans där inne gömmer sig vår ninja zombie jägar avkomma. 

Jag har ännu inte kännt några "riktiga" sparkar, men lite "bubblande" från och till som jag misstänkar kan vara bebis som rör sig. Det känns som gaser, fast liiite annorlunda. Svårt att förklara, men känner igen det från min förra graviditet.
Den här veckan räknar jag dock med att få uppleva en första spark. Med Castor kom den första 15+6 och än så länge har denna graviditet varit nästintill identisk med den förra.
Magen ser likadan ut, jag har gått upp lika mkt i vikt och jag har samma symtom (illamående, ömma och stora bröst, flytningar, huvudvärk, hunger, etc).

Jag vet att symtom inte har någonting med könet att göra, men jag har så svårt att tänka mig att det ska komma ut något annat än en exakt kopia av Castor :P. Vi har dock bestämt oss för att inte ta reda på könet denna gång.

Nu börjar jag komma in i de "roliga" delarna av graviditeten. När lite mage börjar synas och man kan känna fosterrörelser. Ser faktiskt fram emot denna graviditet och mår så mycket bättre (psykiskt) denna gång än vad jag gjorde förra gången.

 
 
 
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback