Förskoleplats!

Idag fick vi ett brev hemskickat ifrån kommunen angående förskoleplats som vi ansökte om i början på februari. Vi fick ingen av de förskolor vi valt men känner mig supernöjd ändå. Jag ångrade mig nämligen i efterhand att jag inte valt denna som ett alternativ, men nu fick vi ju den i alla fall. 
Castor ska skolas in någon gång i augusti, i samma veva som jag börjar skolan igen. 

Vi har för övrigt gjort våra val nu inför tredje, och sista terminen. Val av inriktning. Vi hade akutsjukvård, psykiatri, äldreomsorg och specialpedagogik att välja medan. Jag valde akutsjukvård som första alternativ, naturligtvis och psykiatri som andra hand. Tyvärr finns det bara ett begränsat antal platser på akutsjukvården, som är den populäraste och av någon anledning tycker lärarna att det är rättvist att lotta ut platserna :/ att jag spenderar all min fritid till att plugga och att en lottning sedan ska få avgöra min framtid är tydligen rättvist. 
Fattar inte varför. Hoppas innerligt att jag får mitt förstahandsval, för det är det enda som intresserar mig. Blir jag tvungen att läsa något annat vet jag inte alls hur jag ska orka ta mig igenom nästa termin. 
Hoppas hoppas! Vi får dock inte veta något förens dryga två veckor innan skolstart så jag ska försöka att inte lägga ner för mycket tanke på det. 
Ska i alla fall läsa vidare efteråt, men hade velat jobba ett tag innan jag behöver plugga igen och då hade det varit kul att jobba med något som intresserar mig. Speciellt efter hur mycket jag kämpat för att komma hit. 

 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback