Praktik

Vecka 45-50 går min klass ut på APL så igår fick vi veta våra praktikplatser. Jag kommer praktisera på hemtjänsten som ligger bakom hörnet där jag bor, dvs i samma byggnad som jag går i skolan. Första terminen ska alla praktisera på hemtjänst, andra terminen på äldreboende och tredje och sista terminen får vi välja inriktning. Jag hoppas på akutsjukvård då.
Nästa vecka ska vi ringa våra handledare och boka möte för vidare information och schema. Börjar känna mig nervös. Jag har ju bara valt omvårdnad för att kunna utbilda mig vidare till obuktionstekniker och jobba med lik. Inte levande människor. Det är jag inget bra på. Utan alkohol i blodet är jag socialt efterbliven. Så hur ska detta gå? tänker jag.
 
Amanda och jag var för övrigt på stan idag. Zackarias ska döpas den 13 oktober så jag hjälpte henne välja ut kläder so hon ska ha på dopet. Vi gick in på TGR med och de hade börjat få in lite halloween pynt ^^ Då blev jag glad såklart. Köpte svarta och oranga servetter till mitt decoupage projekt och (vad jag trodde var) en pumpa lykta. Det var ingen lykta dock, utan en lampa som blinkar i alla möjliga färger när man sätter igång den. Ställde den i fönstret i Castors rum.
 
 
 
Hittade lilla Snuff bakom dataskärmen. Så ful <3
Kom och tänka på något som hände tidigare idag när Kim hade Castor i knät. Snuffe försökte klämma ner sig i knäet hon med och så rätt som det var hördes ett högt MJEW! När jag kollade på katten hade Castor gripit tag i kattstackarns svans. Haha, jag fick bända loss fingrarna på han och rädda Snuffe som var i chocktillstånd. Satt och gungade henne i famnen sedan för att lugna hennes skakade små nerver. Det måste ha varit en omtumlande upplevelse för henne.

 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback