Ninja-Toby

Jag har inte skrivit på nästan en vecka nu ser jag, men har verkligen haft fullt upp här!
I veckan som kommer har jag två stora prov, en redovisning samt en inlämningsuppgift i skolan. Jag pratade också med lärarna förra veckan angående vilket betyg jag låg på i de olika kurserna eftersom jag var orolig för något lägre än C. Jag fick, både till min förvåning och glädje, veta att jag hade chans på B-A i samtliga kurser och däför känner jag nu ytterligare press inför mina kommande prestationer.
Eftersom jag ska läsa vidare efter den här utbildningen, och trots att jag som det ser ut nu, "endast" vill utbilda mig till obduktionsteknier, vill jag ha så höga betyg som möjligt. I framtiden funderar jag på att kanske utbilda mig vidare till rättsläkare (som var mitt första alternativ men som jag valde bort pga att utbildningen var så lång och chanserna att komma in på läkarlinjen så otroligt små). Ska jag in på läkarlinjen bör jag ha riktigt höga betyg.
Men jag vill också kunna ändra mig och fortfarande ha möjligheten att göra något annat! Har dessutom otroligt höga krav på mig själv och för mig, skulle det aldrig kännas bra att "bara" få ett E eller något under C över huvud taget. 
 
Efter höstlovet, som är om en vecka så är det praktik också.
Fick mitt schema i onsdags. Det suger. Jobbar 6 dagar i veckan första veckan, varav en dag är uppdelad i två skift. Har aldrig jobbat i hela mitt liv så det ska verkligen bli interessant :P
Borde kanske inte uttala mig om detta heller, men chefen verkar vara en riktig surf*tta. Fett otrevliga och DRYG! Jag hatar kommunalkärringar.
Kim och jag (Amanda som är utbildad undersköterska och har jobbat inom kommunal verksamhet intygar), att det finns två olika typer av kommunalkärringar. Surtanten och skvallerkärringen. Båda brukar vara feta. 
Skvallerkärringen är de som står ute och röker i ring och snackar skit, medan surtanterna står tysta, och röker med bitter uppsyn. Jag undrar vilken kategori jag tillhör.
Amanda placerade sig själv i skvallerkärringkategorien och trodde att jag skulle tillhöra den andra.Förstår inte varför. Jag är inte bitter..
 
Som grädde på moset, har Castor kommit in i en fas också då han vägrar låta sig nattas på kvällarna. Eller ja, han vägrar nattas i sin säng och sova om han inte får ligga med mig och Kim i sängen.
Jag vill inte ha Castor i sängen. Dels för att jag är orolig att jag ska rulla över honom (jag vet att Kim gör det) och dels för det här med plötslig spädbarnsdöd, som är alla småbarnsföräldrars mardröm! 
Sedan får jag inget utrymme i sängen. Kim trycker sig mot mig från ena hållet, Castor från andra och så ligger det en liten katt på mig och en fet katt vid mina fötter. Det blir varmt, och trångt!
Känner också att det är vikgit att Castor kan känna sig trygg i sin egen säng. Vi behöver också få egen tid, den tiden vi som vi hitills har fått just på kvällarna när Castor sover, för att orka med att vara bra föräldrar till Castor. Man orkar inte vara mamma och pappa 24/7 och inte återhämta sig därimellan. Att vara förälder är ett heltidsjobb, men vi är bara människor och vi behöver alla avlastning ibland. Känns som jag sedan graviditetens första början åldrats typ 20 år i kroppen. Jag både ser ut och känner mig mycket mycket slitnare. 
Sedan är det viktigt för mig att ta hand om min så kallade "sårbarhet". Det vill säga, mitt känsliga psyke. Jag måste äta, sova, motionera och ge näring åt mina intressen för att kunna hålla min borderline under kontroll. Blir det för mycket påfrestningar runt omkring kan de utlösa en dominoeffekt där en liten sak kan rasera hela min uppbyggda tillvaro. 
Men, so far so good! Försöker peppa mig själv med att skolan är avklarad snart och då kan jag börja varva ned igen!

Jag har gjort lite roligt också, Amanda och Zackarias sov här inatt. Det var skitkul. Vi var i lekparken här om dagen också. Så jag har tagit många fina kort på Castor och Zackarias (men som jag inte hunnit lägga in ännu!!) men det ska jag göra så fort tillfälle ges. 
Förra lördagen hade jag projektabarbtet i skolan också och på söndagen var vi på dop. Har även hunnit pyssla lite. Så jag har en del att dela med mig utav =)
Soon!
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback