Min vecka

Oj oj oj vilken vecka!

I fredags var jag och Amanda på krogen. Kände mig dock inte ett dugg pepp innan utgång. Det var fjärde dagen med bristande nattssömn i och med att Castor hade härjat föregånde kvällar och nätter. Det kombinerat med hårt skolarbete. Jag var slutkörd.
Känder mig under fredagkvällen alldeles svimfärdig och avdomnad från verkligheten. Men kände även att jag inte kunde ställa in eftersom jag både lovat Amanda och för att jag själv varit skittaggad kvällen innan.
När Amanda dök upp började vi pimpla vin direkt och jag sminkade och gjorde mig i ordning. Efter några glas började jag känna mig i form och vid tio tiden tog vi spårvagenen bort till Hugos. 
Natten blev skitlyckad. Jag hade skitkul, Amanda hade skitkul. Fulla vandrade vi hem i regnet efter stängning. 

I söndags skickade jag in den sista skoluppgiften innan praktiken. Den blev inte fullt så bra som jag hade velat, men jag orkade inte göra bättre så det fick duga. 
Igår flyttade vi in Castor till sitt rum igen. Som jag berättat tidigare började han sova inne hos oss när han kom in i den där fasen med mardrömmar och inte ville vara ensam. Nu har vi upptäckt att han somnar mycket bättre när vi inte är i närheten. Från att ha legat flera timmar i sängen med honom och försökt natta, lägger vi honom nu direkt i sin egen säng, i hans eget rum. Det tar ca. 5-10 minuter, med lite gråt, sedan däckar han och sover i stort sett hela nätterna. Så jävla sköönt!! Vi har också flyttat vår egen säng till mitten av rummet igen, då den stått i hörnet under tiden han sovit inne hos oss. Nu känns det som vårt rum igen. 
 
 
Igår var jag och Castor hemma hos Amanda och Zackarias. Det var mysigt. Först käkade vi tillsammans alla fyra och sedan släckte vi ner och tände lite ljus. Jag och Castor myste i deras soffa. Det regnade massor. 
Idag var Kim och jag på stan igen. Lämnade tillbaks en bok till biblioteket (flera veckor försenad) och så gick vi förbi Åhlens och köpte lite julklappar. Jag köpte även ett par jätte fina röda gardiner med vita prickar till Castors rum som han ska ha i jul. Längtar redan till julen!!
Idag ställde sig Castor upp för första gången också! Vi satt på vardagsrumsgolvet, och jag satt och skrev lite när han börja klättra på mig. För att förhindra att han skulle ramla och slå sig (som han alltid gör när han klättrar runt) hade jag ena handen på hans rygg och vips så ställde han sig upp (fortfarande med min hand som stöd). Han kunde inte stå helt själv, men han reste sig definitivt helt på egen hand. Två gånger gjorde han det dessutom. Jag blev skitförvånad och ropade efter Kim som kom som ett skott från köket. 
Castor får gärna vänta med att börja gå känner jag. Han är svår att hålla reda på som det är!
 
 
 
Eftersom jag har lov nu, så har jag tänkt ta mig för allt jag inte hunnit med innan. Gjorde en lista på alla tilltänkta åtaganden och insåg att jag förmodligen är lite överambitiös. Ska i alla fall försöka mig på lite halloween pyssel!
Har även hittat ett roligt mönster till en julstrumpa som jag även tänkte sätta lite egen prägen på och sticka till Castor. Jag skäms lite över att säga det, men jag är faktiskt grym på att sticka!
 
 
Hur som haver, ska verkligen försöka hinna med att lägga in alla bilder jag tagit också. Speciellt de från Zackarias dop.
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback