Hektiskt

Jag är helt slut. De senaste dagarna har varit fullproppade med aktiviter och skolarbete och ikväll känner jag mig helt drained. På onsdag ska vi ha utbildning i förflyttningsteknik samt ett litet prov i basala hygienrutiner. Visa lärarna att vi kan tvätta och desinfektera händerna rätt. Jag har inte hunnit plugga till det ännu, eftersom vi idag hade en inlämningsuppgift samt diskussionsuppgift i etik- och människans livsvillkor. Så min fokus har legat på dessa uppgifter och Castor.
Castor har blivit en liten vilde och idag var han lite extra gnällig. Kim var på dåligt humör och orkade inte hantera Castor, så efter diskussionsuppgiften i skolan tog jag resten av min studietid och ägnade den åt Castor. Vi gick på en två timmars promenad med Amanda och Zackarias och när vi kom hem åt vi och sedan fick Castor bada. Alldeles nyss lyckades jag natta honom, och här sitter jag nu som en slutkörd småbarnsförälder med en sjuhelvetes huvudvärk. Haha ! Men jag älskar att vara mamma. 
 
Imorgon är det studiedag i skolan. Men den här familjen är fullbokad ändå. På morgonen ska vi på informationsmöte på folktandvården angående Castors (två) tänder. Klockan 13 ska vi vara på öppna förskolan och träffa föräldragruppen för första gången sedan maj. Det ska bli kul. Castor älskar andra barn och nu har alla blivit så stora så det ska bli intressant och se hur de har vuxit och utvecklats. 
Klockan 16 ska jag befinna mig hos frisören för klippning och färgning. Nu ska min 100 m utväxt bort! 
Ja hatar att gå till frisören. Det blir aldrig bra när jag går dit. Jag ber om en frisyr och får alltid en annan. Inte ens klippa topparna lyckas de med. Jag hade en kompis som brukade klippa mig, och då blev jag alltid nöjd men nu bor han inte kvar i staden så jag måste söka mig vidare.
Jag ber till en högre makt att allt går vägen, för på söndag ska vi på dop och jag vill inte behöva ha mössa på mig. Jag våndas morgondagen!






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback