Gunga

Den här helgen har varit hektisk! Igår hade jag mitt hälsopedagogiska grupparbete ute i vrinneviskogen och idag var vi på lilla Zackarias dop! <3 Vi försov oss i morse, så vi fick stressa oss klara innan dopet. Jag hade ett par nya skor jag tänkte ha på mig, men jag hade inte hunnit gå in dem ännu. De var högklackade, så jag hade inte lärt mig gå i dem heller. Det slutade med att jag bara hade på mig dem när jag satt ner eller stod stilla, annars tog jag av mig dem och gick "barfota" :P Jag har verkligen klass ;)
Btw, efter dopet, när alla satt och åt, gick jag iväg en snabbis på muggen. När jag kom ut därifrån så stod Kim utanför med Castor i famnen och jag undrade vad han gjorde där?
Kim berättade, att när jag hade gått iväg hade Castor sett sig oroligt omkring och sedan sagt "Mamma". Jag skrattade och svarade "Yeah right". Kim blev lite sur och sa att han visst hade sagt så. Jag sa att han var för liten och att han bara sagt något som lät som mamma.
However, på blimamma.se, under 7 månader gammal, läste jag "kanske kan säga mamma eller pappa". Så det verkar inte helt osannolikt. Även om jag önskar att han sagt mamma så tror jag snarare att det var något random uttryck utan någon djupare innebörd. Men, hoppas att han är på väg att börja prata :D hellre det än gå hahha. Han är svår att jaga ikapp som det är.

I fredags tog jag och Kim med oss Castor till lekparken och lät honom gunga för första gången. Castor tyckte nästan det var lika kul som mamma som blev helt fotokåt som vanligt. Tyvärr blir bilderna så fruktansvärt korninga så fort man försöker lägga ut de på bloggen och allra helst om man försöker förminska dem. Så jag lade upp de i de största format bloggen tillåter (blev fortfarande lite korniga dock :( ).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Programmer Castor
 
 Imorgon blir det mer projektarbete, för då ska jag och min grupp börja planera inför redovisningen. Om en och en halv vecka är det två prov och redovisning, sedan är terminen i stort sett avklarad. Då är det bara fem veckors praktik kvar och utvärdering !
 
 
 
 
 
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback