Decoupage

Nu har jag gjort lite pyssel efterforskning och hittat en mycket intressant pysselform. Nämligen decoupage. Decopuage innebär, om jag fattat det rätt, att man limmar och lackar olika typer av papper t.ex. servetter på olika typer av ytor t.ex. glas. Det blir skitsnyggt! 

Det vill jag göra! Tänkte försöka mig på att göra några fina höstlyktor till halloween =) Känner mig dock en aning förvirrad i decoupagets lim och lack djungel. Har försökt hitta någon form av guide som kan förklara de olika typerna närmare. Hittade en på panduros hemsida. Där stod det om speciellt lack för just glas, men också att glaset måste tåla 160 grader i ugn. Hur vet man att glaset gör det? Är det så noga om man inte tänkt tvätta grejerna?Funderar på att besöka närmaste panduro affär och fråga, men undrar när jag ska hinna med allting :/






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback