Säng

Sedan vi flyttade till vår "nya" lägenhet i början på mars har jag jobbat lite på att uppgradera vårt hushåll. Vårt möblemang har tidigare bestått av alla de möbler jag fick av min mamma då jag flyttade hemifrån för ca 7 år sedan. Dessa möbler är i sin tur sådant min mor bytt ut och är med andra ord gamla och det mesta lite halvtrasigt. 

Jag har kastat och gjort om massa gamla möbler, men ett ställe som har förblitt orört är mitt och Kims sovrum. 
Den sängen vi har nu är egentligen en bäddsoffa som mina plastbröder hade innan mig och som förmodligen är helt inrunkad. Dessutom har jag delat den med alla mina X. Den är också ful och obekväm.
Vi har en sliten byrå som jag köpte på blocket för 4-5 år sedan och två sängbord som min mamma och hennes karl hade när jag var liten. Vi har också en tjock TV i rummet som jag fick när jag var 11 XD 
 
Vi behöver nytt!
 
Kim och jag har spanat in sängen i HEMNES-serien från IKEA. Beroende på vilken madrass vi väljer så varierar priset mellan 5000 - 7500 kr. Jag vill gärna ha en hög säng också så jag tänkte slänga på min nuvarande madrass på den nya i så fall. 
Just nu har vi dock inte en jätte skrytsam inkomst eftersom Kim är föräldraledig och jag studerar. Vi är också enade om att vi inte vill ta något på avbetalning. Så, det är bara och börja spara. 
Imorgon ska jag gå igenom min garderob och börja sälja av saker på tradera. Vi har redan någon 1000 - lapp från tidigare försäljningar. Vi kommer också lägga undan av fickpengar. Jag hoppas på att vi ska kunna beställa den i början på nästa år =)
 
 
Det är inte bara sängen som behöver uppdateras utan även det andra. Men istället för att köpa ny byrå och nya sängbord är jag mer sugen på att göra om dem. En ny tv tänkte vi investera i när vi är klara med sängen. 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback