Mamma kväll

Som jag nämnde i tidigare inlägg så skulle Kim på familjeband idag, så jag blev ensam med Castor i några timmar.
För er som inte vet vad familjeband är för något så kan jag berätta att det är som en typ av utbildning för anhöriga till personer med borderline och/eller självskadebeteenden. Man träffas tillsammans med DBT handledarna några gånger och delar med sig av sina erfarenheter, får färdigheter för att hantera sina anhöriga bättre samt information om sjukdomen borderline/ instabil emotionell personlighetsstörning och självskadebetende.
Kim var alltså på ett sådant möte idag, så Castor och jag passade på att ha lite egentid.

Castor tycker vardagsrumsbordet är en rolig plats att leka.

 
 
 
 
 
 
Castor läser fighter magazine.
 
Vi var jätte produktiva. Vi dammsög hela lägenheten, plockade in i diskmaskinen, samlade ihop tvätt. beställde julklappar och bäddade om i Castors säng.
 
 
 
 
 
 
 
Har förresten försökt mig på å sticka den där julstrumpan jag pratat om. Och det går inte alls kan jag säga. Jag kommer inte ens förbi första delen av beskrivningen :( fattar nada.

"VARV 1: 1 lm (= 1 fm), virka 11 fm om ringen och avsluta med 1 sm i lm i början på v = 12 fm."

Wtf betyder 1 lm (= 1fm)? Jag vet vad förkortningarna betyder, men vad betyder det när det står inom parantes sådär? Ska jag göra en lm för varje fm eller tvärtom? Eller va?






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback