Gardinstänger

Eftersom Castor vägrar somna med oss i rummet så kör vi med en liten egen variant av 5-minutersmetoden (ja, säg vad ni vill, men det är det enda som funkar och på öppna förskolan har de redan klargjort att han inte tar någon skada så länge vi visar att vi inte övergett honom). 

Vi lägger honom i sängen, talar om för honom att det är dags att sova, vrider upp speldosan, klappar lite på honom och berättar att vi finns utanför och att vi inte övergett honom. Sedan går vi ut, lämnar dörren lite på glänt och väntar på att han ska komma till ro på egen hand. Gråter han, går vi in var 3'e minut. Lägger honom ner i sängen igen, vrider upp speldosan på nytt, klappar, talar om att vi finns och går ut. Så kör vi tills han somnat. Vilket han brukar göra efter ca. 2 besök.
Då vi kommer in i rummet, sitter han och håller i spjälorna på sängen. Men igår när jag kom in så stod han upp i sängen och sedan dess har han fortsatt att ställa sig upp i den!

Han är ju så söt, men jag tycker det är så jobbigt för han ramlar ofta och jag är rädd för att han ska göra sig illa.
Bajsunge!

 
 
 
 
 
 
 
Var på stan med Amanda och Kim idag också.
Eftersom jag nästan aldrig köper saker till mig själv när jag får fickpengar har jag sagt att jag inte ska spendera dem på hushållet eller Castor (då det är dit alla pengar vanligtvis går). Men idag gjorde jag ett undantag och köpte ett par nya gardinstänger till vardagsrummet eftersom jag behöver de andra till julgardinerna i köket senare.
 
 
Amanda och Zackarias gick hem tidigare. Kim och jag fortsatte in på Åhlens. Vi turades om och bära runt på Castor eftersom han tycker det är så roligt att få vara uppe och titta. När vi kom in på Åhlens så hälsade två kvinnor från personalen på oss. Castor tog tillfället i akt och svarade med ett glatt "HEJ!" De båda kvinnorna började skratta och jag och Kim med. Det lät så himla kul. Kvinnorna började vinka och prata med Castor som skrattade glatt.

Hoppas han börjar säga fler saker snart. Mamma, t.ex. :P ... inte pappa ;)
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback