Storstäd

Imorse var soc här. Jag hade inte hunnit klä på mig så jag öppnade med ett trasigt rosa pantern nattlinne som hade sitt bäst föredatum för ca 10 år sedan. Castor hade bara blöja. Och så morgon ruffsen. På allt det stod den en tom ölflaska på vardagsrummet och lägenhetens alla golv hade inte blivit dammsugna på flera veckor. Dammråttrna anföll!
Jag kände att jag gjorde ett fenomenalt första intryck. Dem var imponerade.
Dem ställde några snabba frågor, och Lotta, den ena av dem sa att hon skulle skicka in en ansökan å mina vägnar för extrastöd. Det skulle ta ett tag sa hon, eftersom det var en myndighet som skulle behandla den. Och sådant tar alltid tid.
 Haha..
yolo.
 
Efter det tog jag och Castor bussen till vrinnevisjuset. Det var dags för mitt återbesök på MVC. Inget jag såg fram emot. Jag gillade inte min barnmorska. Hon var ikompetent. Visste fan aldrig någonting när jag ställde frågor och så hade hon ett konstigt flin.
Gjorde cellprovstagningen nu med. Blev ju gravid så fort jag fyllde 23 så hann aldrig gå på den. Frågade henne innan om det gjorde ont. Hon svarade:
"Jag vet inte".
"Vet inte? Har du aldrig tagit cellprover själv??"
"Jo, men det är olika för alla".
Gosh -.-' Det gjorde ont. Hade mensvärk resten av dagen. Hon skrev ut p-piller med. Ska hämta ut när jag får cash.
Preventivmedel borde fan vara gratis..
Oh well, svaret på cellprovtagningen skulle komma tillbaka om två veckor. Kommer vara lagom nervös. Då får jag veta hur det ligger till med den misstänkta livmoderhalscancern...
 
Hur som haver, Amanda dök upp vid tre och höll mig sällskap. Hon vaktade Castor medan jag storstädade hela lägenheten. Vi gjorde toast och hon fick sitt snittdatum den 13 juni ^^ Då kommer lilla Zackarias äntligen!
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback