Babygym

Igår var jag och Castor hem till Hanna. Tanken var att Hanna skulle äta och sedan skulle vi gå ut och sätta oss i solen på hennes innergård men det blev aldrig av. Istället började virr-Hanna =) skura köket, diska, torka av bänkar och i skåp och när hon var klar så var klockan så pass mycket att det var dags för mig att möta upp Kim vid resecentrum och för Hanna att lämna av lilla Smulan hemma hos hennes husse och matte i Söder tull.

Vi bestämde oss för att slå två flugor i en smäll. Först gick vi till resecentrum och hämtade Kim. Kim var sugen på öl så på vägen hem gick vi förbi systemet. Jag höll Kims cykel medan han gick in. Jag satt på pakethållaren och folk fruktade mig för jag var så tuff. Hanna och Muslan vaktade vagnen.
 
Påvägen upp till oss lämnade vi av Smulan.
Innan vi skulle hem ville jag gå förbi time och hämta upp babygymmet som kommit. Kim var skitnödig så han cyklade hem i förväg.
Hanna följde med hem till oss efter vi hämtat babygymet och jag tillagade en smaklös lasagne. Kim bjöd på öl. Vi pratade om rövsvett och det vakum som uppstår då skinkorna förblitt otvättade ett tag. Tydligen var jag den enda som upplevt detta. Konstigt...
Så helt plötsligt hörde vi ett gulligt skratt, alla vände blickarna mot bebisen som satt i Kims knä. Lilla Castor hade skrattat högt för första gången :D Så jävla söt!
 
Babygymmet var vad jag hade förväntat mig, plastigt och fult. Men Castor gillade det, han blev helt till sig och visste inte vart han skulle kolla. Det fyllde sitt syfte med andra ord.
Barnsaker är så förbannat dyra och det är bara för att dem kan. Jag hade kunnat bygga ett minst lika bra av pinnar och kottar och det hade inte kostat mig någonting. Hanna är hippie, hon uppskattade kottar som liten.
 
Igår var en bra dag =)
 
 
 
Idag var Amanda och jag på stan. Vi gick förbi second hand butiken Hans och Greta för jag behövde köpa lite sommarkläder till min son. Han har precis växt ur stl 56 och nu är det 62 som gäller. Dessvärre insåg jag att vi bara hade tjocka träningsoveraller i den storleken. Så nu köpte jag lite tunnare tröjor och ett par kort byxor. Det fanns inte mycket mer för pojkar, en hel massa för tjejer dock.. och hipsters.. Dåligt...
 
 
 
 
 






Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback